دستگاه ساخت قرص خانگی، یک وسیله کاربردی برای ساخت انواع قرص‌های گیاهی و شیمیایی به صورت دستی است. این دستگاه در انواع صنایع دارویی، غذایی، شیمیایی، آرایشی و بهداشتی و … کاربرد دارد و یکی از مهم‌ترین تجهیزات صنعتی محسوب می‌شوهد. قرص‌ساز خانگی دیجیتال، هیدرولیکی و تک پانچی، جزو مهم‌ترین مدل‌های دستگاه ساخت قرص خانگی محسوب می‌شوند.

دستگاه ساخت قرص خانگی چیست؟

دستگاه ساخت قرص خانگی که به نام‌های دستگاه پرس قرص دستی و خانگی نیز معروف است، نوعی دستگاه کاربردی است که می‌توان به کمک آن، انواع مواد پودری و گرانولی را پس از پرس کردن، به حالت حبه‌های کوچک قرص، درآورد. این دستگاه در صنایع داروی خانگی و مکمل‌های غذایی از جمله عطاری‌ها کاربردهای فراوان دارد.

معرفی دستگاه ساخت قرص خانگی

دستگاه قرص درست کن خانگی، یک نوع دستگاه کارآمد با قیمت کاملا به‌صرفه است که کسب و کارهای کوچک فعال در زمینه عطاری و پخش داروهای گیاهی می‌توانند از آن استفاه کنند.
معرفی دستگاه کپسول ساز خانگیدستگاه پرس قرص خانگی، انواع پودرهای گیاهی با خواص دارویی را فشرده و به حالت قرص‌های کوچک، در می‌آورد، اگر شما هم در دنیای عطاری با انواع داروهای گیاهی سروکار دارید و مراجعین شما به خرید حبه‌های قرص، تمایل بیشتری دارند می‌توانید دستگاه پرس قرص راخریداری کنید و از شر فروش پودرهای گیاهی کم‌‌طرفدار، خلاص شوید.

کاربرد دستگاه ساخت قرص خانگی در داروسازی

دستگاه خانگی ساخت قرص، این روزها در صنایع مختلفی از جمله صنعت تولید دارو، غذا سازی، تولید لوازم آرایشی بهدایشی و غذا سازی، کاربردهای فراوان دارد، در ادامه مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه را در صنایع مختلف، مرور می‌کنیم.

داروسازی

تولید انواع قرص‌های دارویی مثل آنتی‌بیوتیک‌ها و قرص‌های فشاری، از جمله مهم‌ترین کاربردخای دستگاه قرص‌ساز خانگی محسوب می‌شوند. انواع مواد دارویی گیاهی پودری به راحتی به کمک این دستگاه، فشرده و به حالت حبه‌های قرص شکل در می‌آیند تا مصرف دارو برای بیماران راحت‌تر باشد.

بسته بندی غذا

تولید مکمل‌های غذایی، قرص‌های جویدنی، آبنبات و شکلات و …. جزو مهم‌ترین کاربردای دستگاه ساخت قرص خانگی در صنعت غذا و خوراکی محسوب می‌شود.

صنایع شیمیایی

دستگاه ساخت قرص خانگی، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های صنعتی در زمینه تولید مواد شیمیمایی در ایران محسوب می‌شود و این روزها بسیاری از فرایندهای شیمیایی به کمک این دستگاه، انجام می‌شوند.

  1. تولید کاتالیزورها؛
  2. تولید مواد شوینده؛
  3. تولید رنگدانه‌ها؛
  4. تولید سوخت‌های جامد؛
  5. تولید مواد بیولوژیکی؛
  6. تولید قطعات صنعتی.

آرایش بهداشتی

امروزه دستگاه خانگی تولید قرص، نقش مهمی در صنعت آرایش و زیبایی ایفا می‌کند، بسیاری از مواد و لوازم آرایشی مهم مثل انواع قرص‌های ویتامین c، قرص‌های سفید کننده دندان، قرص‌های حمام، قرص‌های ضد عفونی کننده دهان و … به کمک این دستگاه، تولید می‌شوند.

تجهیزات دستگاه قرص ساز خانگی

دستگاه ساخت قرص خانگی، در اوج سادگی و کارایی، دارای تجهیزات خاص و پیچیده‌ای است تا بتوانید پروسه تولید و ساخت قرص را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد، در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین تجهیزات داخلی دستگاه قرص ساز آشنا شوید:

  1. محفظه مخلوط کن؛
  2. قالب قرص ساز؛
  3. فشار دهنده؛
  4. سیستم توزیع مواد؛
  5. سیستم کنترل؛
  6. خروجی قرص؛
  7. صفحه فیلتر؛
  8. ترازو؛
  9. کنترل دما.

انواع دستگاه کپسول ساز خانگی

دستگاه‌های ساخت قرص خانگی، این روزها بر حسب نیاز بازار و مشتریان، طراحی و تولید می‌شوند و از این رو، این محصول، از تنوع فوق العاده بالایی در زمینه طراحی ظاهری و نوع کاربرد، برخوردارد است. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در فروشگاه اینترنتی ما به راحتی، دستگاه ساخت قرص خانگی مورد نیازتان را پیدا کنید.

دستگاه ساخت قرص خانگی همراه شمارشگر

اگر در صنف عطاری مشغول فعالیت هستید، احتمالا می‌‌دانید که داشتن آمار دقیق تعداد داروهای تولید شده در طول روز، چقدر مهم است! دستگاه قرص‌ساز خانگی با داشتن شمارشگر هوشمند، محصولی بی‌نظیر برای تمام عطاران و دارو سازانی است که به صورت دستی، دارو تولید می‌کنند، اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید با خرید قرص ساز خانگی همراه شمارشگر خودکار، دیگر نیازی نیست که نگران بررسی آمار تعداد داروهای تولید شده خودتان در طول روز باشید.

دستگاه ساخت قرص خانگی با قابلیت تنظیم شکل و اندازه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولید کنندگان خانگی داروها و انواع قرص‌های گیاهی، ناهماهنگی شکل و اندازه قرص‌ها است! دستگاه قرص‌ساز خانگی با قابلیت تنظیم شکل و اندازه، این مشکل را حل کرده است چون شما می‌توانید با این دستگاه، هر مدل قرصی را که نیاز دارید بر اساس شکل و اندازه، طراحی کنید و ساده‌تر از آب خوردن، قرص دلخواه‌تان را در حجم مورد نیاز از این مدل دستگاه قرص ساز خانگی، بدون هیچ دردسری تحویل بگیرید.

دستگاه ساخت قرص خانگی فشرده‌ساز تک‌پانچی

عدم فشرده سازی کافی دارو یکی از مهم‌ترین مشکلات قرص‌سازهای خانگی محسوب می‌شود، دستگاه تولید قرص خانگی تک پانچی، این مشکل را حل کرده است چون در این دستگاه، از فشرده‌ساز تک پانچی قدرتمند برای فشرده کردن انواع مواد دارویی استفاده می‌شود و به همین دلیل این مدل دستگاه می‌تواند با داشتن پانچ قوی، انواع قرص‌های شیمیایی را با اندازه و شکل مشخص به شما تحویل دهد.

مزایا و معایب دستگاه ساخت قرص خانگی

وقتی زمان تصمیم‌گیری نهایی برای خرید دستگاه قرص ساز خانگی فرا می‌رسد احتمالا سوالات بسیار زیادی در ذهن شما ایجاد می‌شوند که آیا خرید این دستگاه، از نظر اقتصادی و تجاری و … به صرفه است یا خیر؟! برای رسیدن به پاسخ این سوال، در ابتدا باید تمامی مزایا و معایب دستگاه ساخت قرص خانگی را بررسی کنیم تا در نهایت به نتیجه نهایی برای تصمیم خرید یا عدم خرید دستگاه ساخت قرص خانگی برسیم.

مزایای دستگاه کپسول ساز خانگی

برای اینکه جانب اعتدال را نگه‌داریم تصمیم گرفتیم در این مطلب، مزایا و معایب دستگاه قرص ساز خانگی را در کنار یکدیگر، برررسی کنیم، پس در ابتدا به سراغ مزایای این دستگاه می‌رویم و در قدم بعدی، معایب آن را نیز مرور می‌کنیم.

  1. قابلیت تولید در ابعاد مختلف؛
  2. جنس بدنه فولادی محکم؛
  3. مجهز به سیستم فشار؛
  4. صدای کم؛
  5. تعویض آسان؛
  6. خاصیت دمونتاژ؛
  7. خدمات پس از فروش؛
  8. امکان تعویض راحت قطعات؛
  9. قیمت بسیار مناسب.

تجهیزات دستگاه ساخت قرص

معایب دستگاه ساخت قرص خانگی

حالا که با مزیت‌های دستگاه قرص ساز خانگی آشنا شدیم وقت آن است که سری به مشکلات و معایب این دستگاه بزنیم تا با چشمانی باز، تصمیم نهایی‌مان را برای خرید دستگاه ساخت قرص خانگی بگیریم.

  1. کاهش کیفیت قرص ها؛
  2. محدودیت در دوز و ترکیب؛
  3. ظرفیت محدود تولید؛
  4. نبود امکانت پیشرفته؛
  5. نیاز به تخصص و مهارت؛
  6. خطر آلودگی؛
  7. هزینه بالای مواد اولیه؛
  8. محدویت در اندازه و شکل قرص ها؛
  9. سختی تمیز کردن دستگاه؛
  10. محدودیت در استفاده از مواد حساس.

تجربه تخصصی دکتر سید مسعود موسوی درباره دستگاه ساخت قرص خانگی

هلدینگ دکتر سید مسعود موسوی، با حضور جمعی از پزشکان و مهندسان حرفه‌ای، خبره، و کارکشته ایرانی، در تلاش است تا گام‌های وسیع و هدفمند در زمینه تامین تجهیزات و ماشین آلات پزشکی بردارد و خوشبختانه این گروه، در سال‌‌های اخیر، در این مسیر، موفق بوده است.

هلدینگ دکتر سید مسعود موسوی به عنوان یکی از مهم‌ترین نماینده‌های رسمی در شرکت‌های اروپایی، مشغول فعالیت است و امروزه این تیم، سهم بزرگی در واردات کلیه تجهیزات پزشکی و ماشین آلات پزشکی از سراسر دنیا به ایران را بر دوش می‌کشد.

آنچه درباره دستگاه های ساخت قرص خانگی متوجه شدیم

دستگاه ساخت قرص خانگی یک ابزار کاربردی است که با فشرده‌سازی مواد پودری یا گرانولی به شکل قرص‌های کوچک، در صنایع مختلف دارویی، غذایی، شیمیایی و آرایشی به کار می‌رود. این دستگاه به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک مثل عطاری‌ها مناسب است و مزایای زیادی از جمله قیمت مناسب و قابلیت تولید متنوع دارد، هرچند که معایبی مانند ظرفیت محدود تولید و سختی تمیز کردن نیز دارد. با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای متعدد، این دستگاه گزینه‌ای مفید برای تولید قرص در مقیاس کوچک است.