دستگاه پرکن مایعات برای پر کردن انواع مایعات به کار می رود. صادرات دستگاه پرکن مایعات در جهان امروز روندی بالا داشته است به خصوص اگر دستگاه پرکن از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. صادرات مستقیم انواع دستگاه پرکن مایعات، امروزه توسط بسیاری از مراکز های کشور ما از جمله صنعت کاران مهر با بهترین روش ها صورت می گیرد.
پرکن مایعات از جمله دستگاه هایی است که نوع نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک آن بیشتر استفاده می شود. دستگاه پرکن مایعات از تکنولوژی خاصی استفاده می کند و حجم و وزن مشخصی از مایعات مورد نظر را در ظروف مورد نظر پر و بسته می کند. از این دستگاه در صنایع مختلف غذایی، بهداشتی، آرایشی و… استفاده می شود. انتخاب دستگاه پرکن مایعات که متناسب با کار و محصول باشد بسیار حائز اهمیت است. استفاده ازدستگاه پرکن مایعات باعث بالا رفتن دقت در بسته‌بندی و همچنین افزایش بهره‌وری خطوط تولید می‌گردد. یکی از مهمترین نیازهای خطوط تولید در زمان بسته‌بندی ریختن مایعات در ظروف و بطری‌ها می‌باشد که با استفاده از دستگاه پرکن مایعات این عمل ضمن برخورداری از دقت و سرعت بالا، به صورت ساده، موثر و بدون دردسر انجام می‌گردد. از این دستگاه جهت پرکردن انواع مایعات غلیظ و رقیق در ظروف مختلف استفاده می‌شود.

انواع مختلف دستگاه های پرکن مایع

انواع مختلفی از دستگاه های پرکن مایع در بازار وجود دارد. هر نوع دارای مجموعه ای از ویژگی ها و مزایای خاص خود است. بسته به نوع کاربری دستگاه پرکن، میتوان آنها را از هم تفکیک کرد.
با توجه به سیستم ساختار دستگاه پرکن، این ماشین آلات به انواع زیر تقسیم میشوند:
1. دستگاه های پرکن سیلندر و پیستون (سیستم پنوماتیک): دستگاه های پرکن پیستونی یکی از محبوب ترین انواع دستگاه های پرکن مایع هستند. دقت بالا و استهلاک پایین از ویژگی های اصلی این مدل دستگاه ها می باشند. ماشین آلات پرکن مایعات پنوماتیک قادر به پرکردن انواع مایعات غلیظ و رقیق می‌باشند.
2. ماشین های پرکن گرانشی (ثقلی): نازل پر کن ثقلی به گونه ای طراحی خواهد شد که برای مایعات رقیق بسیار کاربردی است. از این رو در صورتی که دارای محصولاتی مایع، سبک و رقیق هستید این دستگاه برای شما انتخابی مناسب خواهد بود. در این سیستم به منظور پر کردن مایعات نیروی جاذبه و به نوعی وزن خود مواد مورد استفاده قرار گرفته و از این رو به پرکن مایعات گرانشی نیز معروف است. ماشین های پرکن گرانشی از نیروی گرانشی برای پر کردن ظروف با مایعات استفاده می کنند. سیستم ساده و ارزان بودن این ماشین آلات پرکن مایع از ویژگی های بارز آنهاست. با این حال، آنها را فقط می توان با مایعات سبک تر و رقیقتر استفاده کرد. دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی، مناسب برای پرکردن ظروف برای انواع مایعات رقیق مانند : انواع شوینده ها(شیشه شور ، سفید کننده، جرم گیر و…) انواع حلال ها (تینر ، الکل ، استون و..) انواع مایعات شیمیایی (اسید ها، آب اکسیژنه، ضد یخ ، کود های مایع و…) انواع مایعات خوراکی (دوق،آب ، عرقیجات ،سرکه ، آب میوه و…) می باشد
3. دستگاه های پرکن خلاء: دستگاه های پرکن تحت خلاء از خلاء برای پر کردن ظروف با مایعات استفاده می کنند. این دستگاه ها نیز دقت بالایی داشته و از آنها در صنایع مختلف استفاده میگردد.
4. دستگاه های پرکن پمپی: در ساختار این مدل دستگاه های پرکن مایع از یک پمپ استفاده گردیده است. این پمپ وظیفه انتقال مایع را از مخزن اصلی به ظروف مایع را دارد و با اعمال تنظیمات میزان و سرعت پرکردن تنظیم میگردد.
دستگاه های پرکن مایعات غلیظ در حوزه هایی چون بسته بندی روغن و گریس در صنعت پالایشگاه و نفت، بسته بندی رنگ‌های پلاستیکی و پلیمری در حوزه رنگ سازی، بسته بندی انواع شربت‌ها و عصاره‌های غلیظ در حوزه مواد غذایی و بسته بندی برخی از مواد دارویی خاص که به صورت سیال غلیظ می باشند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. از این رو می توان گفت استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ در زمینه صنایع به کاهش چشم گیر بخش اعظم مشکلات و کارها کمک خواهد نمود.
مکانیزم پرکردن در مایعات غلیظ، سیلندر پیستون و یا پمپی می باشد که روش سیلندر پیستون دقت بسیار بالایی دارد. پرکن کردن انواع مایعات غلیظ نظیر گریس، عسل، سس کچاپ، تیوب کرم، ژل، لوازم آرایشی، وازلین، ژله، ژل آتش زا، ارده، شیره بادام زمینی، رب گوجه، شکلات صبحانه، چسب چوب و …

مکانیزم پرکن پمپی

مکانیزم پرکردن پمپی در دستگاه پرکن مایعات، هم در رابطه با مواد غلیظ و هم در مواد رقیق کاربردی می باشد. به نوعی می توان گفت از نظر مانور، این دستگاه در مقایسه با دیگر انواع پرکن مایعات از قابلیت های بیشتری برخوردار است و می توان به کمک آن چندین نوع محصول را بسته بندی نمود. گریس یکی از محصولاتی است که غالبا به صورت اختصاصی به وسیله این دستگاه بسته بندی خواهد شد و همان طور که می دانید این ماده از چسبندگی و غلظت بالایی برخوردار است. این دستگاه پرکن را با توجه به توان و قدرت فشار بالای پر کنندگی می توان برای مایعات غلیظ و چسبنده انتخابی مناسب به شمار آورد.. این پمپ توان دستگاه پرکن مایعات را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد و توسط نازل های دستگاه مواد به همراه فشار بالایی تزریق می گردند
از نظر نحوه کارکرد با دستگاه های پرکن، این ماشین ها به دو دسته زیر تقسیم میگردند:
1. دستگاه پرکن مایع نیمه اتومات یا دستی: در ماشین آلات پرکن دستی مایعات الزاما نیاز به یک اپراتور میباشد تا بتوان از دستگاه کارکشید. از این مدل دستگاه های پرکن نیمه اتومات در صنایع مختلف در ظرفیت های پایین میتوان استفاده کرد.
2. دستگاه پرکن تمام اتومات: این سیستم قادر به پرکردن و بسته بندی انواع مایعات در ظروف مختلف میباشد. در این سیستم دخالت دست وجود ندارد و اغلب ظرفیت تولید بالا میباشد و از این منظر در کارخانه ها و واحد های صنعتی کاربرد فراوان دارد.

مزایای استفاده از دستگاه پرکن مایع

استفاده از دستگاه پرکن مایع نسبت به سایر روش های پر کردن ظروف با مایعات مزایای زیادی دارد. شاید بارزترین مزیت سرعتی باشد که دستگاه پرکن مایع می تواند کار کند. به طور کلی، دستگاه پرکن مایع می تواند ظروف را بسیار سریعتر از یک انسان پر کند، به این معنی که محصولات بیشتری را می توان در مدت زمان کوتاه تری پر کرد.
یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه پرکن مایع افزایش دقت پرکردن است که دستگاه می تواند ارائه دهد. هنگام پر کردن ظروف با دست، همیشه احتمال خطای انسانی وجود دارد که می تواند منجر به کم پر شدن یا پر شدن بیش از حد شود. این مشکل در مورد دستگاه پرکن مایع نیست زیرا آنها برای توزیع مقادیر دقیق مایع در هر بار طراحی شده اند. این دقت افزایش یافته می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها شود زیرا هدر رفت محصول کاهش می یابد.
در نهایت، استفاده از دستگاه پرکن مایع نیز می تواند به بهبود ایمنی محل کار کمک کند. این به این دلیل است که هنگام استفاده از ماشین نیازی به کار با مایعات خطرناک برای کارمندان نیست. تنها چیزی که لازم است این است که ظروف در موقعیت صحیح قرار گیرند و ماشین بقیه کارها را انجام دهد. این امر خطر تماس با مواد خطرناک را به حداقل می رساند و احتمال وقوع حوادث را کاهش می دهد.

چگونه دستگاه پرکن مایع مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنیم؟

ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع محصولی را پر می کنید. ماشین‌هایی وجود دارند که برای محصولات خاصی مانند مایعات، خمیرها یا کرم‌ها طراحی شده‌اند. اگر قصد دارید چندین نوع محصول را پر کنید، باید دستگاهی را انتخاب کنید که همه کاره باشد.
هنگامی که می دانید چه نوع محصولی را پر می کنید، مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد میزان تولید است. این به شما کمک می کند تا اندازه و سرعت دستگاه مورد نیاز خود را تعیین کنید. اگر میزان تولید بالایی دارید، به ماشینی نیاز دارید که بتواند آن حجم را تحمل کند.
آخرین مرحله تصمیم گیری در مورد بودجه است. قیمت دستگاه های پرکن مایع بسته به ویژگی ها و نرخ تولید متفاوت است. اگر بودجه محدودی دارید، ممکن است لازم باشد برخی از ویژگی ها را قربانی کنید تا در محدوده قیمت خود باقی بمانید.
اکنون که این عوامل کلیدی را می دانید، می توانید شروع به خرید دستگاه پرکن مایع مناسب برای کسب و کار خود کنید!
در پایان، داشتن یک دستگاه پرکن مایع برای کسب و کارهایی که به طور منظم با مایعات سر و کار دارند فرصتهای ایده الی ایجاد میکند. آنها می توانند با خودکار کردن فرآیند پر کردن ظروف با مایعات به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه کمک کنند. اگر قصد خرید دستگاه پرکن مایع را دارید، حتما تحقیقات خود را انجام دهید تا دستگاه مناسب برای نیاز خود را انتخاب کنید.

مراحل صادرات دستگاه های پرکن مایعات

برای انجام صادرات کالا لازم است که برخی اصول مهم و تخصصی در این خصوص به‌طور کامل رعایت شوند و انتقال اجناس با دقت بیشتری صورت گیرد. در این قسمت مراحل صادرات کالا به خارج از کشور به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. قطعا صادرات محصولات مختلف و مخصوصا صادرات دستگاه های پرکن مایعات تاثیر بسیار زیادی بر بهبود و رشد اقتصاد کشور خواهد داشت. یکی از ضرورت های وجود شرکت های صادراتی برای صادرات ماشین آلات و قطعاتی است که توسط خط تولید های ایرانی ساخته می شود و می تواند زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد شغل گردد و یکی دیگر از مواردی است که باعث ارز آوری به کشور می شود.
صادرات یک گزینه مهم و اغلب نادیده گرفته شده برای تولید کنندگان و شرکت هایی است که به دنبال رشد و تنوع بخشیدن به مشاغل خود هستند. با صادرات، نه تنها شرکت ها و تولیدکنندگان بزرگ سود می برند بلکه شرکت ها و تولیدکنندگان کوچک و متوسط که در حال یادگیری در مورد صادرات هستند نیز با گسترش بازارهای خود و رقابت در سطح بین ‌المللی، موفقیت فوق ‌العاده‌ای را تجربه می ‌کنند. در واقع، صادرات می تواند یک تلاش سودآور برای کسب و کارهایی باشد که می خواهند توسعه پیدا کنند. به عنوان مثال، صادرات دستگاه های پرکن مایعات، می تواند باعث افزایش ارزش یک شرکت شده و در عین حال منبع درآمدی متنوعی را برای این شرکت فراهم می کند و می تواند یک گزینه مهم برای ارائه محصولات جدید به بازار نیز باشد.

مراحل صادرات کالا

تهیه مدارک و مستندات قانونی
ارسال کالا و حمل و نقل آن به‌شیوه گمرکی نیازمند تهیه مستندات قانونی مختلفی است. دریافت و ارائه صورت‌جلسه تجاری شرکت تولیدکننده، ارائه مدارک مالی و مجوز‌های لازم برای صادر کردن کالا ازجمله مدارک قانونی مهم برای این روش محسوب می‌شوند.
براساس اطلاعات جمع ‌آوری شده ممکن است در خصوص کشور انتخابی، احتیاج به تجدید نظر و جایگزین کردن مقاصد صادراتی دیگر باشد. در صورت عدم بررسی نکات ذکر شده در انتخاب کشور هدف، ممکن است هزینه‌های صادرات کالا و ریسک تجارت به مراتب افزایش یابد.
پس از انتخاب کشور مناسب بررسی تقاضای کالای صادراتی شما در آن کشور باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتخاب روش حمل و نقل برای انتقال کالا

انتخاب روش حمل و نقل کالا باید با توجه به میزان مسافت با کشور مقصد تعیین شود. روش‌های حمل و نقل اغلب به چند دسته تقسیم می‌شوند و شامل حمل زمینی، دریایی و هوایی هستند.

روش‌های صادرات دستگاه های مایع پرکن

صادرات مستقیم

در روش مستقیم صادرات کالا، کالای تولیدی بدون هیچ واسطه‌ای ارسال می‌شود. در این شیوه صادرات شخص حقیقی یا حقوقی تولیدکننده کالا، کل مراحل صادرات کالا انجام می‌دهد. یعنی پس از تولید کالا، اول باید برای آن محصول در کشور یا کشورهای مقصد، بازاریابی صادراتی انجام دهد و مشتری پیدا کند. در این جا احتمال دارد به یک سری کارها و اقدامات مربوط و پرس و جوهایی در بازار کشور مقصد نیاز باشد. بعد از جذب مشتری باید برای حمل‌ و نقل کالا راهکاری بیاندیشد که به زمان و هزینه نیاز دارد. دقت کنید که در این رابطه باید ضمانت‌های حقوقی و قانونی مانند عقد قرارداد را در نظر گرفت.
از دیگر اقدامات صادرکننده در کشور مقصد، نقل و انتقال ارزی و تبادلات بین بانکی است که اگر در این حوزه تخصص نداشته باشید برای شما گمراه کننده بوده و باید ریسک آن را بپذیرید.
صادرات کالا به امور دیگری مثل ثبت سفارش، دریافت کارت بازرگانی و مواردی از این دسته نیاز دارد است که در روش مستقیم صادرات، صادرکننده باید به فکر آنها باشد.

مزایای صادرات مستقیم کالا

  • سود بیشتر
  • ایجاد شبکه و ارتباطات تجاری
  • مسلط شدن به صفر تا صد صادرات کالا به تنهایی
  • نظارت بیشتر
  • فراهم شدن زمینه گسترش فعالیت
  • برندینگ بهتر
  • معایب صادرات بی واسطه کالا
  • صرف وقت و هزینه بیشتر
  • لازمه دریافت مجوزهای قانونی
  • پیچیدگی‌ها و گرفتاری‌های بیشتر

صادارت غیرمستقیم یا واسطه‌ای

در روش صادرات غیر مستقیم، یک واسطه این کار را برای شما انجام می‌دهد. واسطه‌ها غالبا می‌توانند شرکت‌‌های حرفه‌ای در زمینه واردات صادرات باشند.در این شیوه شما یک قرارداد با واسطه می‌بندید و تمام یا بخشی از صادرات کالا را به آن واگذار می‌کنید. در این روش بخشی از سود صادراتی به واسطه تعلق می‌گیرد. این روش بیشتر به شرکت‌ها و تجار پیشنهاد می‌شود که محصولات صادراتی آن‌ها زیاد بوده و نمی‌توانند خودشان وقتشان را برای امور پیچیده صادرات بگذارند.

مزایای صادرات کالا با واسطه

  • هزینه پایین‌تر
  • جلوگیری از آزمون و خطا
  • بهرمندی از تجربیات دیگران
  • فارغ از دریافت مجوزهای قانونی
  • معایب صادرات کالا با واسطه
  • تعامل غیر مستقیم با مشتری و جامعه هدف
  • عدم نظارت روی قیمت
  • سود کمتر

ممکن است برای صادرات روش‌های دیگری هم باشد ما مهم‌ترین و رایج‌ترین روش صادرات را شرح دادیم.
انجام فرآیند بسته‌بندی کالاها
یکی از نکات مهم و کلیدی برای ارسال ایمن یک کالا به نقاط دوردست، بسته‌بندی مناسب و تخصصی آن است. کالا باید به‌گونه‌ای بسته‌بندی شود که در حین بارگیری و حمل، هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نشود و در کمال صحت به دست مشتری برسد.
فرآیند گمرکی و ترخیص کالا
یکی از مهم‌ترین مراحل صادرات کالا به سایر کشورهای دیگر، انجام امورات گمرکی آن است که اغلب با پیچیدگی‌های مختلفی روبه رو می‌شود. این مراحل طیف گسترده‌ای از خدمات اداری را شامل می‌شود و لازم است که صادرکننده فرآیند تنظیم اظهارنامه صادرات و اسناد گمرکی را به‌طور کامل انجام دهد.
در بخش بعد برای تسهیل روند انتقال باید میزان مالیات مربوط به نقل و انتقالات کالا به‌طور کامل پرداخت شود. این دسته از مالیات‌ها ممکن است شامل هزینه خروج کالا از گمرک، واردات به مقصد و ترخیص کالا در کشور مقصد شود.

نتیجه گیری

صادرات کالا در لغت یعنی انتقال یا ارسال كالا از سرزمینی به سرزمینی ديگر، اما در فرآیند امور تجاری و بازرگانی صادرات کالا به معنی خروج كالا از بخش گمركي كشور برای ارسال به مقصد دیگر کشورها می‌باشد در صورتی که در پروسه ارسال کالا جوانب قانونی رعایت شود و امر صادرات از راه قانونی دو کشور صورت پذیرد. بنابراین چگونگی و نحوه صادرات کالا پروسه و مراحل قانونی منحصربه فرد خود را دارد که شخص یا سازمان صادرکننده باید آن‌ها را رعایت کند. شرکت بازرگانی نوید به کمک شما می‌آید تا تمام فرآیند صادرات کالا را برای شما انجام دهد تا شما درگیر پیچیدگی‌های این امر نشوید و در وقت شما نیز صرفه جویی و کار صادارت کالای شما به آسانی انجام شود و به سود بیشتر برسید. دقت داشته باشید که صادرات کالا از قدیم الایام راهی برای در آمد زایی و بهبود وضعیت اقتصادی بوده است اما باید شروط، اصول و قوانین آن را بدانید.
صادرات دستگاه های پرکن مایعات یکی از روش‌های افزایش تولید ناخالص ملی است و برای اقتصاد هر کشور حیاتی محسوب می‌شود. صادرات علاوه بر این که سود فراوانی برای شرکت یا فرد صادرکننده دارد، با ورود ارز موجب بهبود اقتصاد کشور نیز می‌شود. صادرات کالا در بازارهای جهانی از حساسیت‌های خاصی برخوردار است و در صورت عدم رعایت نکات اصولی، باعث اتلاف سرمایه مالی و انسانی می‌شود.